تیتر نویسی در وب/ مجید رضائیان

تیتر نویسی در وب/ مجید رضائیان

در مقدمه مولف می خوانیم: رسانه، رسانه است. مطبوعات، رادیو، تلویزیون، وب، تفاوتی نمی کند. آیا این دیدگاه درستی است؟ چالش های آن چیست؟ چرا از هنگامی که وب آمده است- چه وب ۱ و چه وب۲- ما روزنامه نگاران حرفه ای، هم در عرصه تجربی و هم در عرصه آکادمیک، نمی توانیم از تأثیر وب بر ژورنالیزم و در این میان، فرم تیتر نویسی چشم بپوشیم؟ نویسنده: دکتر مجید رضائیان ناشر: ثانیه سال انتشار: ۱۳۹۴

شنبه, 14 آذر, 1394 16:50
ویراست دوم تیتر نویسی / مجید رضائیان

ویراست دوم تیتر نویسی / مجید رضائیان

چاپ دوم کتاب «تیتر نویسی» دکتر مجید رضاییان از سوی انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در ۱۳۲ صفحه منتشر شد. نویسنده در ویراست جدید این کتاب به مبحث ساختار تیتر از نظر نشانه شناسی و تیترهای بینامتن پرداخته و تأثیرپذیری تیتر میزبان از تیترهای میهمان را با نگاه افرادی همچون ژولیو کریستوا و ژاک دریدا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نویسنده: دکتر مجید رضائیان ناشر: دفتر مالعات و برنامه ریزی رسانه ها نوبت چاپ: دوم سال انتشار: ۱۳۹۴

شنبه, 14 آذر, 1394 16:40
تیتر نویسی/ مجید رضائیان

تیتر نویسی/ مجید رضائیان

کتاب تیترنویسی نخستین پژوهش نظری، تجربی در موضوع تیترنویسی است که در ۱۳ فصل طراحی شده و حاصل سال ها تجربه و تلاش نویسنده در روزنامه نگاری، سردبیری و تیترنویسی در مطبوعات کشور است. دکتر مجید رضائیان که خود از متخصصان رشته روزنامه نگاری است، تیترنویسی را تجربی ترین، ظریف ترین و در عین حال سخت ترین فرم روزنامه نگاری می داند که برای همه فرم های روزنامه نگاری از خبر، گزارش، گزارش خبری، مصاحبه گرفته تا یادداشت، سرمقاله و مقاله، و نقد به کار می رود. نویسنده : مجید رضائیان ناشر: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها تعداد صفحات: ۱۹۲

شنبه, 14 آذر, 1394 16:36
روزنامه نگاری
چهارشنبه, 13 آبان, 1394 18:8
روزنامه نگاری نوین
چهارشنبه, 13 آبان, 1394 18:1
مصاحبه حرفه ای
شنبه, 04 مهر, 1394 17:27
نرم خبر و سخت خبر(خبرنویسی پیشرفته) //محمد رضا نوروزپور

نرم خبر و سخت خبر(خبرنویسی پیشرفته) //محمد رضا نوروزپور

در ویرایش دوم کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ خبرنویسی پیشرفته» سعی شده است، نرم خبر از همة ابعاد و زوایایی که در روزنامه نگاری امروز دنیا به آن توجه می شود، مورد واکاوی قرار گیرد. مقدمه : دکتر یونس شکرخواه ناشر : ثانیه تعداد صفحات: 152

شنبه, 04 مهر, 1394 17:4
شیوه های مصاحبه در مطبوعات/// سوزان دان

شیوه های مصاحبه در مطبوعات/// سوزان دان

این کتاب در ۹ فصل تنظیم شده که «پرسش های رایج درباره مصاحبه، مصاحبه؛ روش ها و انواع آن، ابزارهای مصاحبه، انتخاب مصاحبه شوندگان، گرفتن مصاحبه، آمادگی پیش از مصاحبه، آمادگی روحی و تنظیم مصاحبه» عناوین برخی فصل های کتاب است. نویسنده: سوزان دان مترجم: یونس شکرخواه و علی ایثاری کسمایی ناشر: موسسه انتشاراتی روزنامه ایران نوبت چاپ: سوم شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه قطع: رقعی تعداد صفحات: ۱۵۸ قیمت: ۴۰۰۰۰ ریال

یکشنبه, 29 شهريور, 1394 14:3