کد مطلب: 30380 | تاریخ مطلب: 1394/09/14
نسخه چاپی | ارسال به دوستان

ویراست دوم تیتر نویسی / مجید رضائیان

چاپ دوم کتاب «تیتر نویسی» دکتر مجید رضاییان از سوی انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در ۱۳۲ صفحه منتشر شد. نویسنده در ویراست جدید این کتاب به مبحث ساختار تیتر از نظر نشانه شناسی و تیترهای بینامتن پرداخته و تأثیرپذیری تیتر میزبان از تیترهای میهمان را با نگاه افرادی همچون ژولیو کریستوا و ژاک دریدا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

نویسنده: دکتر مجید رضائیان
ناشر: دفتر مالعات و برنامه ریزی رسانه ها
نوبت چاپ: دوم
سال انتشار: ۱۳۹۴

ویراست دوم تیتر نویسی / مجید رضائیان

وی در این کتاب به کاربردهای مهم دیگر تیتر نویسی همچون «تشبیه مطلق» «مشروط» و تفصیلی از نظر ژورنالیستی اشاره نموده و سپس انواع تیترنویسی را از نظر «فرمی» – با مثال های بیشتر و کاربردی- بررسی کرده است. رضائیان در ادامه به تفاوت تیترهای چاپی و اینترنتی و روند تیترنویسی در وب ۱ و وب ۲ پرداخته وبه وجوه تمایز در نسل اول اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا وب ۲ اشاره کرده است.وی چالش‌های پیش‌رو «تیتر»در ژورنالیسم حرفه‌ای با شبکه‌های اجتماعی- که از آن به روزنامه‌نگاری جایگزین یاد می‌شود – موردکنکاش قرار داده است.


در چاپ دوم این کتاب فصلی به نام «ساخت تیترها در اتاق تیتر» اضافه شده است.این قصل حاوی تجربیات تیترنویسی و سردبیری نویسنده در اتاق‌های تیتر و شوراهای تیتر است.پیوست جدید کتاب درباره «نمونه تیترهای رسانه های بین المللی» و «تیترهای نویسنده» در دوران سردبیری او از حادثه یازده سپتامبر است.


درویراست جدید تیترنویسی رضاییان به موضوعاتی همچون: تیترشناسی پیش از تیترنویسی؛ با زبان تیتر؛ ساختار تیتر؛ اطلاعات پیام و کارکردهای تیتر؛ ویژگی‌های تیتر؛ تکنیک‌های تیترنویسی؛ انواع تیتر؛ جایگاه تیتر در انواع و سبک‌های روزنامه‌نگاری؛ موسیقی در تیتر و… پرداخته است.

. انتهای پیام /*

دیدگاه ها و نظرات

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
فرستنده: *  
پست الکترونیک:
نظر:
 
کد امنیتی:
ارسال